کاربرد اره همه کاره

معرفی ابزار ایران

کاربرد اره همه کاره

۷ بازديد
اره همه کاره مخصوص برش (اره کردن) صاف یا منحنی چوب، مواد پلاستیکی، فلز و مواد و مصالح ساختمانی و… است.  
این برش به کمک حرکت رفت و برگشتی تیغه اره انجام می‌شود. البته اپراتور هم باید با فشار دست فشار موردنیاز برای برش را وارد کند.
برای استفاده از اره همه کاره باید تیغه‌ای بر روی میله ضربه نصب کنید که این تیغه‌ها با توجه به نوع متریال، دندانه و شکل ظاهری آن متفاوت است. ساختار کلی این دستگاه بسیار شبیه به اره عمود براست.
تفاوت اره عمود بر با اره همه کاره در زاویه برش و روش در دست گرفتن دستگاه است.
از اره عمود بر یا همان اره چکشی عموماً برای برش‌های عمودی استفاده می‌شود و ساختار دستگاه برای این سبک برشکاری طراحی شده است؛ اما اره افقی بر همان‌طور که از نامش پیداست، معمولا برای برش‌های افقی طراحی شده است.
البته استفاده از هر دو دستگاه در زوایا و شرایط متفاوت دور از ذهن نیست و محدودیت خاصی وجود ندارد.

موارد استفاده از اره افقی بر

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم با تیغه‌های مختلفی که برای اره همه کاره طراحی شده است، می‌توان مواد مختلفی مانند چوب، پلاستیک، فولاد، شاخه‌های خیس درختان، ورق‌های چوبی، انواع ورق‌ها و پروفیل‌های فلزی، استیل، ایرانیت، کاشی و سرامیک، فلزات غیر آهنی لوله‌های ضخیم و نازک را برش داد.

در صنعت ساختمان می‌توان از اره افقی بر در زمان تخریب ساختمان برای برش انواع متریال (مواد) مانند برش دیوار چوبی و کنافی، برش لوله‌های فلزی، برش لوله‌های پلاستیکی، برش چوب، برش ایرانیت و … استفاده کرد.

در میان اساتید اره افقی بر با نام اره همه کاره هم شناخته می‌شود. ابزاری که با توجه به طراحی آن می‌توان به‌راحتی به هر طرف دستگاه را چرخاند و برش‌های مختلفی را انجام داد. ساختار لوله‌ای شکل این دستگاه به شما اجازه می‌دهد که از اره افقی بر بتوانید در فضاهای تنگ استفاده کنید.

در مقایسه با سایر اره‌ها، استفاده از اره افقی بر رو روی نردبان و یا برش در بالای سرتان راحت‌تر هست و همین امر این اره را به یک ابزار راحت و دوست داشتنی تبدیل کرده است.

یکی دیگر از قابلیت‌های اره افقی، برش منحنی است. با توجه به ساختار تیغه و کم‌عرض بودن آن، به‌راحتی می‌توانید برش‌های منحنی را ایجاد کنید و مانند اره عمود بر محدودیت چندانی ندارید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.